FANDOM

Thomas Morgenstern
Morgi1
Pełne imię Thomas Morgenstern
Kraj Austria Austria
Data i miejsce urodzenia 30 października 1986 roku, Spittal and der Drau.
Klub SV Villach
Debiut w PŚ 29 grudnia Oberstdorf (9 miejsce)
Najlepsze miejsce w PŚ 1
Najlepsze miejsce w kl. gen. PŚ 1
Rekord życiowy 232 m. Planica 2011
Pseudonim Morgi
Thomas Morgenstern - znakomity austryjacki skoczek narciarski. Urodził się 30 października 1986 roku w Spittal an der Drau. W swojej karierze zdobył dwie Kryształowe Kule. Należy do klubu SV Villach, a mierzy 184 cm. wzrostu. Jest jednym z najlepszych skoczków austryjakich w historii. 

SukcesyEdytuj

Igrzyska olimpijskieEdytuj

Thomas zdobył na igrzyskach trzy medale i trzy złote. W Turynie 2006 roku zdobył złoty medal drużynowo oraz indywidualnie na skoczni K125. Podczas igrzysk w Vancouver zdobył złoty medal drużynowy.

Mistrzostwa ŚwiataEdytuj

  • Z ośmiu tytułów Mistrza Świata indywidualnie zdobył tylko jeden - w 2011 roku na skoczni normalnej w Oslo.
  • Reszta tytułów przypada na podwójnie Oberstdorf, Sapporo, Liberec, podwójnie Oslo oraz Predazzo w konkursach drużynowych.
  • Ponadto zdobył na MŚ jeszcze inne medale indywidualnie: srebrny w Oslo 2011 oraz brązowy w Sapporo 2007.
  • złoty medal w konkursie mieszanym na MŚ w Predazzo w 2013 roku
  • MŚ w lotach to pięć medali: cztery drużynowe (trzy złote i jeden brązowy) oraz jeden indywidualny brąz w Tauplitz w 2006 roku.
  • MŚJ to cztery medale: złoto indywidualne (Solleftea 2003), dwa złota drużynowe (Solleftaea 2003, Stryn 2004 oraz srebro indywidualne (Stryn 2004).

Puchar ŚwiataEdytuj

  • Zdobył dwie Kryształowe Kule (2007/2008 oraz 2010/2011). W sezonie 2009/2010 był trzeci. Ponadto od sezonu 2003/2004, czyli od drugiego sezonu startów w PŚ nie wypadł z czołowej dziesiątki klasyfikacjii generalnej Pucharu Świata.
  • Wygrał 23 konkursy PŚ oraz 74 razy był na podium.
    Morgi2
  • W sezonie 2010/2011 wygrał Turniej Czterech Skoczni, dwa razy był drugi oraz raz trzeci.
  • Puchar Świata w lotach zakończył raz na trzecim miejscu.
  • W 2006 roku wygrał Turniej Nordycki, w 2010 roku był trzeci.
  • Trzy razy wygrał cały cykl Letniego Grand Prix, wyrównując rekord Adama Małysza, raz był trzeci.
  • Wygrał też i był raz drugi w Turnieju Czterech Narodów oraz w wygrał w Lotos Poland Cup.