FANDOM

Esto-sadok 1

Esto-Sadok HS 106 - skocznia normalna położona w Rosjii zbudowana na Zimowe IO w Soczi w 2014 roku. Należy do kompleksu skoczni Russije Gorki. Pierwsze zawody Pucharu Świata zarówno mężczyzn jak i kobiet odbyły się tutaj w grudniu 2012 roku w ramach próby przedolimpijskiej.

ParametryEdytuj

  • Wielkość skoczni: HS 106
  • Punkt K: 95 m
  • Rekord skoczni: 108,0 m (Lukáš Hlava CZE, 07.12.2012, WC)
  • Rekord pań: 106,0 m (Sara Takanashi JPN, 08.12.2012, L-WC)
  • Długość najazdu: 87,96 m
  • Nachylenie najazdu: 35°
  • Długość progu: 6,54 m
  • Nachylenie progu: 11°
  • Wysokość progu: 2,38 m
  • Prędkość: 90,6 km/h
  • Nachylenie zeskoku: 33°
  • Pojemność trybun: 9.600
  • Rok budowy: 2012

Igelit: jest

HistoriaEdytuj

W miejscowości Krasnaja Polana, w zespole gór oddalonym o 50 km od Soczi, z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2014 zbudowane zostały skocznie w Esto-Sadok. Za blisko 50 mln €, zostało wybudowanych, na wysokości 610 m n.p.m., pięć skoczni narciarskich K125, K95, K72, K45 i K25, a także wybudowany został stadion narciarski. Planowanie rozpoczęło się od pierwszych, przygotowawczych prac w 2009 r., a główna część prac ziemnych nastąpiła wiosną 2010 r. Do sierpnia 2011 r. skocznie narciarskie Narodowego Centrum Skoków Narciarskich "RusSki Gorki" zostały ukończone, a już w lutym 2012 r. miały się odbyć się pierwsze w historii skoczni zawody Pucharu Kontynentalnego, jednak prace budowlane nieco się opóźniły. Zatem pierwsze, krajowe zawody planuje się na początek 2012 r., a pierwszy Puchar Świata w skokach narciarskich w Rosji miał miejsce w grudniu 2012 r. tyle, że na skoczni normalnej.

Zobacz teżEdytuj